Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de diensten en producten

van Sociaal Internet en overeenkomsten die zijn gesloten tussen Sociaal Internet en de Consument.


Artikel 2 – Vrijwilligers
Onze vrijwilligers helpen ons Sociaal Internet te realiseren. Hun activiteiten dragen bij aan de missie en doelstelling van Sociaal Internet.


Artikel 3 – Lidmaatschap
Iedereen ouder dan 50 jaar kan lid worden van Sociaal Internet. Het lidmaatschap loopt, tenzij
anders vermeld, per kalendermaand (1 januari – 31 januari) en geldt tot wederopzegging.


Artikel 4 - Lidmaatschap (Buitenland)
Personen die niet in Nederland wonen kunnen geen gebruik maken van de diensten en producten
van Sociaal Internet.


Artikel 5 - Lidmaatschappen en contributie
Regulier lidmaatschap: het lid betaalt een vast bedrag voor de 5de van iedere maand. Dit
lidmaatschap geldt tot wederopzegging.


Artikel 6 - Wie mag er gebruikmaken van het lidmaatschap?
Het lidmaatschap van Sociaal Internet is persoonsgebonden.


Artikel 7 - Aanvang lidmaatschap
Sociaal Internet streeft ernaar een lidmaatschapsaanvraag binnen vijf werkdagen
na ontvangst af te 
handelen.


Artikel 8 - Verlenging lidmaatschap
Het lidmaatschap loopt, tenzij anders vermeldt, per kalendermaand. Sociaal Internet mag een
lidmaatschap per maand automatisch verlengen tenzij er sprake is van opzegging.


Artikel 9 – Beëindiging
De consument kan zijn lidmaatschap opzeggen met in achtneming van een maand opzegtermijn.


Artikel 10 - Wijze van opzeggen
Het lidmaatschap kan beëindigd worden per email naar info@sociaal-internet.nl
De consument ontvangt per e-mail een bevestiging van de opzegging.


Artikel 11 – Betaling
Het aan de Ondernemer verschuldigde bedrag dient direct bij aflevering van een service
respectievelijk na het verrichten van de service tegen afgifte van een betalingsbewijs aan hem te
worden voldaan, tenzij partijen anders overeenkomen.
Bij niet, tijdige of onvolledige betaling wordt een herinnering gestuurd. Bij het versturen van een
herinnering is Sociaal Internet gerechtigd de redelijke extra kosten in rekening te brengen. Sociaal Internet is gerechtigd over te gaan tot incassomaatregelen. Kosten die hieraan verbonden zijn worden in rekening gebracht bij het lid/debiteur.
Bij het uitblijven van betaling zonder legitieme reden is Sociaal Internet gerechtigd het lidmaatschap en iedere vorm van dienstverlening per direct te beëindigen, dan wel te staken tot het verschuldigde bedrag is ontvangen.

 

Artikel 12 - Hoe gaat Sociaal Internet om met persoonlijke gegevens?
De bescherming en beveiliging van persoonlijke gegevens van de leden en websitebezoekers is
essentieel voor Sociaal Internet. Sociaal Internet houdt zich aan de eisen van de AVG (Algemene
Verordening Gegevensbescherming). Sociaal Internet verstrekt persoonsgegevens nooit aan derden of zonder dat daarvoor toestemming is gegeven of een wettelijke grondslag bestaat. Sociaal Internet heeft het recht om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring.


Artikel 13 - Deelname aan onze diensten
Het gebruik van onze diensten gaan deels via de website sociaal-internet.nl
Via de website van sociaal-internet.nl kun je heel eenvoudig een dienst afnemen.
Door gebruik te 
maken van de dienst gaat de consument akkoord met de voorwaarden of het reglement van die dienst. Sociaal Internet kan niet garanderen dat de dienst niet zal worden onderbroken door storingen. Sociaal Internet spant zich in om defecten in de dienstverlening zo snel mogelijk te verhelpen.


Artikel 14 - Cursus aan Huis
Cursus aan Huis is een service waar iedereen zich voor kan inschrijven vanaf een leeftijd van 50 jaar. Hierbij geldt dat een cursist uit diverse cursussen kan kiezen die thuis
zal plaatsvinden met een max 
van 90min per les.


Artikel 15 - ComputerHulp
ComputerHulp is een dienstverlening van Sociaal Internet. Hier helpen wij van Sociaal Internet iedereen die zich heeft aangemeld voor 1 van onze diensten op weg bij digitale problemen met hun Windows of MAC-computer, tablet of smartphone. Oftewel apparatuur die je kunt verbinden met het internet.


Artikel 16 – Niet-nakoming van de overeenkomst
Als één van de partijen de overeenkomst niet nakomt, is de wederpartij bevoegd de overeenkomst te ontbinden, tenzij de tekortkoming gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.


Artikel 17 – Klachten
De Consument moet een klacht over een gebrekkig(e) product en/of dienst, zo volledig en duidelijk mogelijk omschreven, indienen bij Sociaal Internet binnen bekwame tijd nadat de Consument het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken. Een kennisgeving binnen 1 maand na de ontdekking is in alle gevallen tijdig.
De Consument dient Sociaal Internet altijd in de gelegenheid te stellen om kennis te nemen van
klachten en zorg te dragen voor vervanging of herstel van het geleverde.
Is vervanging of herstel als bedoeld in het vorige lid niet mogelijk, of kan dit niet van Sociaal Internet worden gevergd, of draagt Sociaal Internet niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast zorg voor vervanging of herstel, dan is de Consument gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.

 

Artikel 18 - Aansprakelijkheid
Consumenten maken op eigen verantwoordelijkheid gebruik van diensten en nemen op eigen
verantwoordelijkheid deel aan activiteiten van Sociaal Internet. Sociaal Internet aanvaardt geen
aansprakelijkheid tenzij dit uit de wet voortvloeit.


Artikel 19 – Wijzigingen
Sociaal Internet streeft ernaar voortdurend zijn diensten te verbeteren. Het kan daarom nodig zijn om deze voorwaarden aan te passen.